WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

zondag 29 november 2009

Kleine kerstgroep: eerste adventszondag!

De afgelopen weken heb ik gewerkt aan mijn mini kerstgroep van Atelier Anemoontje. Een heerlijk pakketje om te maken! De popjes zijn piepklein: niet hoger dan 5 cm. En het kindje Jezus is zelfs maar 2 cm groot. Het is de bedoeling dat de groep straks in een budhanoot geplaatst wordt en toevallig heb ik die pas gekocht bij ons tuincentrum. Nog even wachten tot Sint weer uit het land is!







Vandaag is trouwens de eerste adventszondag. De kerstgroep kan dus al wel op de seizoenentafel opgebouwd worden, in kleine stapjes: vandaag eerst wat mooie stenen, op de tweede adventszondag wat mos en mooie takjes, op de derde zondag komen er wat dieren bij en op de vierde zondag komen Maria en Jozef erbij. Elke dag komen zij een stukje dichter bij de stal, waarin op kerstavond het kindje kan komen te liggen en engelen om de stal heen zweven. Inspiratie opdoen? Lees Leven met het Jaar van Christiane Kutik en Eva-Maria Ott-Heimann (Christofoor). Wie weet ga ik vandaag toch wel een beginnetje maken ...

Hier vind je meer info over de seizoenentafel.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook zo'n noot gekocht maar nog geen idee wat ik er in kon doen, dit is een erg leuk idee een schattig kerststalletje, erg mooi geworden!
    greotejs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik klikte op je log en zag dit lieve schattige kerstgroepje. Hij is erg leuk. Ook al woon je nog zo klein voor dit groepje heb je altijd plek dacht ik zo. Ik heb deze week ook een kerstgroep gemaakt van Atelier Marinke.ook erg leuk om te maken. Morgen even foto's maken. Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig !
    Groetjes van Ingrid.( viltkriebels )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Barbara,

    Lief kerstgroepje heb je gemaakt! Mooi om advent zo te vieren.

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara