WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

zondag 24 januari 2010

Een gehaakt popje

Het idee voor dit gehaakte poppenlijfje deed ik op toen ik een patroontje van een uiltje (van Ilse gekregen) aan het uitproberen was in roze wol. Toen kwam ik op Ineke's weblog een schattig gebreid popje tegen en uiteindelijk resulteerde dat in dit lieve babypopje!



De oogjes van dit popje heb ik voor het eerst geborduurd in plaats van getekend met potlood. Het lijfje heb ik gehaakt van een ronde basis van ongeveer 4,5 cm, daarna haak je verder zonder te meerderen en wordt het zoiets:



Ik heb er zelf nog een mutsje erbij bedacht, ook beginnend met een rondje, zonder te meerderen.

14 opmerkingen:

  1. O wat een schatje is het geworden, zo lief !!
    Groetejs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief hoor, zo'n gehaakt popje. Weer eens wat anders dan vilt !
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ze mooi geworden, lief en leuk dat je verteld hoe je haar gemaakt hebt. groetjes esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Barbara. Leuke popjes heb je gehaakt in lieve zachte kleurtjes. Leuk als kraamcadeautje of voor het voorjaar.Ik heb ook al eens een keer zoiets gemaakt, erg leuk om te doen.
    Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh wat leuk!
    Ik krijg er inspiratie van. De oogjes zijn trouwens ook heel mooi geworden.

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee ! Leuk geworden.
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo!
    Wat een prachtige popjes maak je ;heel inspirerend allemaal!
    Via al die leuke blogs kom ik tijd tekort!
    Ik zie van alles wat ik OOk wil maken!
    Groetjes van Fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattige popjes
    Ik kan niet haken maar wel breien weet jij waar inneke dit patroontje vandaan heeft?(die gebreide?)
    gr.Constance

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent ook van alle markten thuis zie ik wel! Prachtig dat gehaakte popje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee en het resultaat is super, wat een schattig bolpoppetje!

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ~ Lieve allemaal, wat een lieve en leuke reacties weer! Dank jullie wel daarvoor!
    ~ Constance, ik weet helaas niet waar Ineke haar patroon vandaan heeft! Ik heb haar al gevraagd, dat begrijp je! Groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Barbara, wat een poepie! Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HOi Barbara,

    Wat een leuk idee, voor een lief popje!

    groet, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind ze geweldig met de hoofdjes erbij!! Enig. Ik kan alleen maar kettingen haken en dan haak ik echt af.... misschien ooit een proberen.... Lijkt me toch wel erg lastig als ik eerlijk ben.

    Maar jouw resultaat in het blauw en rose zijn echt mooi!

    Fijne weekend,
    Groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara