WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

donderdag 3 juni 2010

Zelfgeverfd sprookjesvilt ...

Vandaag heb ik geprobeerd om zelf sprookjesvilt te verven: nou, dat valt nog niet mee, hoor! Plastic zakjes om mijn handen, zijdevloei natmaken en deppen maar. Rood op rood is natuurlijk lastig, dat had ik van tevoren kunnen weten. Afijn, het resultaat vind ik niet echt geweldig, maar het is wel bruikbaar. Binnenkort laat ik jullie zien waarvoor ik het heb gebruikt ...



Mocht iemand een goede tip of weblog/boek weten, waarmee ik mijn verfkunsten kan verbeteren: graag! En alvast hartelijk dank!

4 opmerkingen:

  1. Hij is toch wel gelukt?? sprookjes vilt weet je toch nooit hoe het er uit komt tezien haha.. Heb je het lapje van tevoren ook een beetje nat gemaakt??? En rubberen handschoenen is ook een aanrader. Begin eens met een wit lapje vilt, en dan twee kleuren die dicht bij elkaar zitten op de kleuren cirkel. Zelf maak ik sprookjes vilt in de pan. Door weinig teroeren met meng kleuren krijg je vaak leuke resutaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plantaardig verven, geeft hele mooie kleuren, of probeer het eens met wolverf!
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heel goed gelukt, het ziet er goed uit en je kaboutertjes zijn echte schatjes!

    Groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoihoi,

    Ik verf altijd met sandolan, en heb hier ook een fotoworkshop van gemaakt, als je me een mailtje stuurt dan mail ik het naar je toe.
    Groetjes Evelyn

    evelynspoppen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara