WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

vrijdag 15 mei 2015

Kaboutermeisje met gebreid jurkje



In de afgelopen vakantie ben ik weer heerlijk bezig geweest met poppen maken. Het patroon van het kaboutermeisje heb ik vergroot en zo maakte ik deze knuffel, die ongeveer 20 cm hoog is. Een perfect maatje, vind ik. Het jurkje heb ik gebreid van sokkenwol (Drops Fabel) op pennen 2,5. Het lijfje en mutsje maakte ik van groene Nicky velours en de haren van gele haartjeswol. Het mondje en de oogjes heb ik geborduurd, zodat er flink mee gespeeld kan worden!

5 opmerkingen:

  1. Wat een dotje! Bij mij had je trouwens de give away gewonnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje! Heel mooi geworden.
    Groetjes, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kaboutermeisje heb je weer gemaakt. Ik vind je gebreide jurkje echt fantastisch ,
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schattig en zo een popje aankleden ........is weer eens iets nieuws

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara