WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

zondag 4 oktober 2009

Frustraties met vilt ...

Alhoewel ik gek ben van mijn vilthobby, kan ik er ook vreselijk gefrustreerd van worden! Vanavond heb ik zitten werken aan een piepklein Sinterklaasje (tja, nu al ...) en toen ik bijna alles af had, waren de baard en de haren aan de beurt. En die krijg ik maar niet zoals ik ze wil! Dan weer te veel wol, dan weer te weinig, dan weet ik weer niet hoe ik de boel moet vastzetten op een hoofdje van 5 cm, en dan haal ik alles maar weer los, omdat het moet worden zoals ik het in mijn hoofd heb. Ik heb het maar even aan de kant gelegd, want vanavond wordt het niks meer. Herkenbaar? Mocht er iemand de gouden tip hebben: laat het me weten! Voor nu: welterusten!

7 opmerkingen:

  1. Hallo Barbara ook ik heb wel eens een vilt-frustatie en dan is het inderdaad het beste om het een andere keer opnieuw te proberen.
    Een tip voor een baard: leg de baard over het gezicht verspreid en bind een draadje erover en bind het vast, sla de baard terug en kijk of de baard goed verdeeld is, zoja dan de baard weer naar boven terug slaan en dan vastnaaien.
    Een tweede mogelijkheid is om de baard op een stukje buistricot te naaien en dan aan het gezicht. Deze methode is misschien het beste toe te passen bij een grotere pop?
    Veel succes met Sinterklaas en zijn baard.
    Ook ik heb al zin om Sinterklaas en Pieten te maken.
    Een fijne dag groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ik de tip van Rianne ook lees ; handig !
    Succes met de goedheiligman...
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De frustratie van de haren herken ik.Ben blij met de tip van Rianne,ga het ook maar zo proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig die tip van Rianne!

    De haartjes zitten bij beter door die met heel veel kleine steekjes vast te zetten op het hoofd en evt. nog een plukje extra als het nog niet goed is.

    Ik ga ook binnen een paar weken met sinterklaas, boot en pieten beginnen maar eerst nog wat herfstspul maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede tip van Rianne, ik zet de haartje ook wel eens vast met een dunne vildnaald en daarna met naald en draad!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai allemaal, bedankt voor alle goede tips! Kan ik zeker iets mee. Ik maak zelf altijd een soort middenscheiding met een draadje, en daaronder komt dan de wol, maar hoe zet je bijvoorbeeld een kort krullenbolletje vast?
    Groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een kort krullebolletjes naai je gewoon vast met hele kleine steekjes. Ik vind juist krulletjeswol prettig om mee te werken, je kunt het heel natuurlijk hier en daar met een steekje vast naaien, succes !

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara