WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

zondag 6 januari 2013

Drie Koningen



Vandaag is het Drie Koningen: "De koningen zijn nu op bezoek in de stal: Bathasar is de oudste, Melchior is de middelste heeft een rode mantel en Kaspar is de donkere koning met een groene mantel. Als de drie koningen zijn geweest moeten Jozef en Maria vluchten naar Egypte." (Bron: Vrije Opvoeding, op deze site vind je veel duidelijke achtergrondinformatie over dit feest.) Voor mijn drie koningen heb ik het patroon uit het boekje 'De Seizoenentafel' gebruikt.

6 opmerkingen:

  1. Ze zijn beeldschoon.
    Groetjes Marjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! Mooie afwerking hoor.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie koningen heb je! Heb jij ook geen kameel? Bij mij komt het er maar niet van om die nog voor onze eigen jaartafel te maken.
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige koningen. Is dat basispatroontje ook los te koop of moet ik daarvoor een kompleet boekje kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai May, volgens mij zijn er ook wel patroontjes los te koop, bijv. van Atelier Marinke. Maar het boekje is waarschijnlijk net zo duur ... Lieve groetjes, Barbara

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara