WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

dinsdag 26 juli 2011

Zonnige groet

Het is vakantie, regenachtig weer, ik heb weer wat rust in mijn hoofd en ... zin om weer aan de slag te gaan in mijn atelier! Dat is lang geleden! Voor me ligt een patroon dat ik van iemand cadeau kreeg, een zonnebloempopje van Amaranth. Ik begin aarzelend, maak een hoofdje (ik kan het nog ...), knip het vilt, denk na over de haartjes en het gezichtje ... Anderhalf uur later is ze klaar, mijn zonnebloemkind. En nu staat ze hier om iedereen een zonnige groet te brengen! Hopelijk brengt ze ook de zon mee ...


De bloem is zo zwaar, dat hij ergens tegenaan moet leunen, anders valt het popje om ...


Net als ik heeft dit zonnebloemkind zomersproetjes. De haartjes heb ik van Puppengarn gemaakt, ideaal om in model te brengen.


Op haar rug een vlecht en een zonnehoedje op haar hoofd.

Hieronder ten slotte zie je wat de reden is voor mijn mindere belangstelling voor vilt de afgelopen maanden:



Dit is Linde, een Engelse Cocker Spaniel van negen weken oud. Morgen mag ze bij ons komen wonen, we kunnen niet wachten! Jullie zullen begrijpen dat zij me de afgelopen tijd heel erg heeft beziggehouden, zodat er weinig tijd en zin was om veel te naaien.

12 opmerkingen:

  1. Fijn dat het weer wat rustiger is in je hoofd, en dank je voor de mooie zonnige groet!
    Die kunnen we allemaal heel goed gebruiken.

    Heel begrijpelijk ook dat je meer met Linde bezig was dan met wat anders. Wat een schatje!!!
    Geniet van haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zonnebloemkind is leuk! En Linde is een schatje! Het zal wel een echte (B)engel zijn.

    Groetjes, Kim
    http://trendykim.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om weer wat van je te horen.

    Groet, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat maak je een mooie dingen en wat een lieve hond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooo wat een lief hondje en wat een leuke naar. Fijne zomer groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk Barbara zo´n warm zacht honden lijf om mee te knuffelen en om je te troosten (tenminste mijn ervaring) Linde ziet er prachtig uit! Fijn dat je weer knutselt! Laat je flowen....Liefs Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk koppie heeft je hondje.
    Mijn eerste hond was ook een cocker spaniel.
    Ze zijn zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welkom terug! Veel geluk met je lieve hond! Leuk zonnebloempopje heb je gemaakt!
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent er weer.
    Schattig popje.
    Wat ziet Linde er schatig uit.
    Geniet er maar lekker van. En op naar het
    mooie weer.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige zonnebloemkind.. stralend als de zon!! heerlijk! prachtige sproeten! onwijs mooie haren!

    En Linde, is om heeeeeel lang te knuffelen! Wat een onwijze lieverd!

    Zonnige Groetjes, Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uhooi,,
    Wow,, Dit bloem is mooi en leuk,,

    Uhooi.blogpot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Barbara, wat fijn om weer van je te horen, je hebt een prachtig popje met bloem gemaakt.
    En Linde draagt een hele mooie naam en de reden, dat deze boef je tijd opslokte, is heel goed te begrijpen.....
    Het komt vast weer goed, met vilt, als alles wat rustiger en 'normaler' gaat worden, gelukkig laat je nog van je horen en nu kun je ons ook op de hoogte houden van de ontwikkelingen van jullie nieuwe huisgenoot
    ;-))))

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara