WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

donderdag 2 februari 2012

2 Februari: Maria Lichtmis!



Op 2 februari 'vieren' we Maria Lichtmis, het feest van het steeds sterker wordende daglicht. De donkere dagen hebben we nu achter ons en we gaan 'naar het licht'. Wil je meer weten over dit feest? Lees hier dan verder!
Op de seizoenentafel komt Moeder Aarde (Inspiree) weer te staan met haar wortelkindertjes. Ook bij mij op de vensterbank hebben zij hun plekje weer ingenomen, samen met de kiemkindjes van Mieke Stender. Diep onder de grond zijn zij aan het werk om ons straks in de lente weer te verrassen! In mijn kleuterklas hebben we de seizoenentafel ook veranderd en heb ik het verhaal van de wortelkindertjes alweer verteld.

2 opmerkingen:

  1. Hier is het ook licht, maar dan van de sneeuw. Toch nog winter!
    Groetjes van Suzan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je het zo mooi heb neergezet!! Ik vind ook die kiemkindjes zo schattig. Eigenlijk wil ik ook wel mijn Moeder Aarde neerzetten en ik heb van de week nog wortelkindjes gemaakt maar...die sneeuw hè...ik wacht toch nog even.
    groetjes Silvia

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara