WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

dinsdag 26 maart 2013

Wiegepopjes



Soms ga ik in mijn atelier echt van de hak op de tak: ik was eigenlijk bezig met kleine popjes voor een wagenspanner. Het hoofdje van die popjes moest ik maken van een wattenbolletje, maar ik bedacht dat ik liever een viltkraal wilde gebruiken, lekker zacht. Toen ik het tricot over het hoofdje had gemaakt, bedacht ik dat ik nog hele grote viltkralen had liggen. Zou ik daar op dezelfde manier ook een hoofdje van kunnen maken? Dus ... wagenspanner aan de kant en aan de slag met grote vilten kralen. En ja, het werden eigenlijk hele mooie hoofdjes. Maar wat zou ik daarmee kunnen maken? Eens even kijken of ik nog ergens wat lieve kleurtjes flanel had ... Afijn, een paar uur later had ik nog steeds geen wagenspanner, maar wel twee lieve wiegepopjes. Het loopt soms zo raar!

6 opmerkingen:

  1. Mooie popjes. Heb het seizoenenboekje opgezocht en maar even een bloemenkindje gebreid. Zo leuk om te doen, maar nu eerst nog een hoofdje maken. Ik heb altijd zoveel ideeën. Van de hak op de tak komt me dus heel bekend voor. Het gebruik van viltkralen voor hoofdjes ken ik niet.
    Lieve groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt me zooo bekend voor. Goede tip, viltkralen voor het hoofd! Ze zijn heel schattig geworden, die 2 popjes.

    Groetjes,

    Minke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kleurtjes voor leuke popjes, en daar heb je nooit te veel van. Bedankt voor de tip met de wolbal voor de hoofdjes van de wagenspanner, dat vind ik eigenlijk niets zo'n wattenbol, Nu kun je als je dat wilt ook nog een keer uitwassen.
    En dat van de hak op de tak daar heb ik nou noooooooit last van ha ha.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik ken iemand en die maakt altijd de hoofdjes van viltkralen het schijnt heel makkelijk te zijn.
    Toch vind ik het altijd weer een uitdaging om een mooi hoofdje te maken het hoofdje zegt alles van het popje.
    Maar je wiegepopjes zijn sschatjes en die wagenhanger ...... ach die komt er ook nog wel.
    groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Van de hak op de tak" is my middlename..hi, hi. Zeer herkenbaar! Lekker als dat gewoon kan toch? Ik kan me voorstellen dat een viltkraal perfect werkt. Ik denk alleen dat ik het gevoel zou hebben te smokkelen...dan heb ik het niet helemaal zelf gemaakt ofzo...?
    Lieve popjes!
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rob Van Den Endert26 mei 2018 om 16:47

    Kan ik zo'n rose popje bestellen. Heb het wel donderdag a.s. nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara