WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

zaterdag 3 januari 2015

Breirolsjaal



Ik had al een tijdje een aap Jacobus (van Zijmaakthet) op de pennen liggen, maar ik had maar geen zin om ermee verder te gaan. Te veel tellen, te veel patroon lezen ... Ik had gewoon zin om een stuk rechttoe rechtaan te breien, dus wat is er dan beter dan een ... sjaal? Ik knipte de draad van de aap dus door en zette 86 steken op. De wol is van Drops (Fabel 340 Blue Lagoon), een mooie sokkenwol. En ik gebruik pennen nummer 3. Inmiddels heb ik al een aardig stukje gebreid in een dubbele gerstenkorrel (2 pennen 1r., 1av., 2 pennen 1 av., 1r.), maar dat wordt toch wel wat saai om te doen. En toen moest ik ineens denken aan de breirol! Dat is een lange lap die meisjes moesten breien om allerlei verschillende breisteken te oefenen. Ik ga dus elke 10 cm van patroon wisselen en een 'breirolsjaal' breien! Het volgende patroon wordt de trapjes boordsteek (6 pennen 2 re., 2 av., 6 pennen 2 av., 2 re.).



Mijn seizoenentafel is nog even in de kerstsfeer. De drie koningen zijn onderweg ...

2 opmerkingen:

  1. Barbara wat een knettergoed idee van je dit ga ik es ff onthouden
    daar kan je wat mee. en ik ben heel benieuwd naar het vervolg.
    bij mij is de kerst eruit en de winter staat erin.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara