WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

woensdag 3 november 2010

Sint Maarten komt eraan!



Hoog aan de hemel de sterrenschijn
In mijn lantaren een lichtje klein


Nog een weekje en dan is het weer 11 november: Sint Maarten. Tijd voor een klein Sint-Maarten-tafereeltje dus. 'Sint Maarten is het eerste feest van de grote advent. Het is ook het eerste feest dat in het teken staat van het licht, maar ook van elkaar zien en delen. De natuur toont zich op zijn allerruwst, de mens trekt naar binnen in de warme omhulling van het huis en ontsteekt er het vuur en de lichten.' (Bron: Vrije Opvoeding)

9 opmerkingen:

  1. Mooi stukje en zo waar. Vind je tafereeltje zo lief.
    Groetjes en een fijne dag.
    Ruw weer is het hier zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig tafereeltje, pas helemaal bij het weer van vandaag,lantarentjes aan enz. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief tafereeltje heb je er van gemaakt! Groetjes van Suzan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie, warme gedachte!
    Liefs,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dit St. Maartens tafereel.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je er een enig tafereeltje van gemaakt Barbara. Ooh dat wist ik niet dat St Maarten het eerste adventsfeest is.
    Leuk om te horen. Fijn weekend verder.
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk gebeuren dat St maarten! Je hebt het prachtig weergegeven. Schattig!

    Ik vind alle foto's links en rechts op deze blog erg leuk! Ziet er zo gezellig uit!

    Groet Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag is het zover. Mogen we weer liedjes zingen langs de deur. Leuk zijn ze he. Zelf heb ik ze ook gemaakt. Goed idee om stokjes te gebruiken.
    Liefs Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara