WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

maandag 17 januari 2011

Lijs heeft een jurkje!



Dit simpele jurkje heb ik gemaakt van een oud overhemdje van mijn zoon Jasper. Ik vond het zo'n lief streepje. Het idee voor het model heb ik van Severine, maar ik vond zelfs dit nog best lastig. Ik zal echt moeten gaan oefenen met kleertjes maken, want net als bij mensen: kleertjes maken de pop! Of niet? Nou ja, in ieder geval is ze niet meer bloot en ze heeft inmiddels ook een onderbroekje aan. Dit heb ik gebreid van lichtblauwe wol. Strikjes in haar haar en ... Lijs is bijna klaar, want ik wil nu nog schoentjes van vilt voor haar maken. ~ wordt vervolgd ~

19 opmerkingen:

  1. Nou, dit is toch schattig! Dat onderbroekje...!!!!
    Groetjes van Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is lief! Lekker zomers met haar overgooiertje aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ze lief en ik vind haar onderbroekje schitterend. Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blauwe onderbroekje heb je heel mooi gemaakt. En leuk het overgooiertje gemaakt van een oud hemdje. Een rok is ook heel makkelijk, gewoon een rechte lap met bovenin elastiek.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaan die kindertjes blij zijn met deze lijs. Ze ziet er héél snoezig uit met die dotjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je pop is echt leuk hoor. Ik wou dat ik het zo kon. Mijn petje af hoor en de kindertjes zullen haar direct in de armen sluiten.
    Lieve groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yep heeeeeel hoooog knuffel gehalte! En wat lief dat je zoon´s hemdje nu haar jurkje is geworden! Dit gaat een HOT item worden in de kleuter klas! Weet ik zeker. Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze is prachtig. Leuk en lief zo'n popje!
    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kids hebben mazzel met zo'n schatje om voor te kunnen zorgen.
    Ik vind haar erg leuk geworden.
    Zeker het broekje.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is ze lief geworden Barbara, je zou haar zo oppakken en er lekker mee gaan knuffelen.
    De kleuters zijn er vast heel erg blij mee!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat schattig! Lief kleurtje! Dat onderbroekje is toch te schattig! En het is toch super dapper dat je er aan begint! Je leert het het beste door het te doen!!

    Groetjes,Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat lijkt ze anders nu ze kleertjes heeft. Prachtige pop, leuk in haar jurk met onderbroek. Heb je mooi gemaakt Barbara.
    Liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kleren maken echt de pop, dat heb jij nu wel bewezen, prachtig gedaan en het onderbroekje mag er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet ze er lief uit met haar jurkje, onderbroekje en de staartjes.
    Daar gaat heel veel mee gespeeld worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik krijg plots zin in de zomer :-)

    Wat ziet ze er al schattig uit.
    liefs
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Barbara,

    Ik kijk voor het eerst op jouw blog en reageer voor het eerst via deze weg op iets prachtigs wat ik zie. Wat een ontzettend prachtig, mooi, schattig, lief popje is dit!! Ik ben op zoek naar een zonnekindpopje voor ons tweede dochtertje en zou heel graag precies zo een als deze willen :) Maakt u ook zonnekindpopjes voor anderen? Heel graag hoor ik van u.
    Lieve groet, Judith (judithharberts@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara