WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

vrijdag 7 januari 2011

Sneeuwklokje



Sneeuwklokje, tingelingeling
Kom nu boven, tingelingeling
Vouw je blaadjes open
Laat je bloemetje zien
En zing voor mij een liedje
Van tingelingeling




Afgelopen donderdag gaf ik mijn allerlaatste workshop en meteen de dag daarna al had ik zin om lekker op mijn atelier aan iets nieuws te beginnen. Ik had het Sneeuwklokje van Inspiree al een jaar liggen en kwam er maar niet aan toe, dus dat leek me een goed plan. Omdat ik al heel veel popjes van Inspiree heb gemaakt, die allemaal op dezelfde manier ontworpen zijn, ging het lekker vlot. En nu is ze dus af. Ik heb het hoofdje een keer zonder kraalneusje gemaakt en ik weet nog niet zo goed of ik dat mooier vind. De steeltjes van de sneeuwklokjes heb ik met wol omwikkeld. Dat werkt eigenlijk best heel fijn. Ik ben benieuwd wanneer we buiten de eerste echte sneeuwklokjes zien ...

16 opmerkingen:

  1. Het sneeuwklokje is een van de eerste bloemetjes die haar kopje boven de aarde laat zien na de winter. Jou sneeuwklokvrouwtje is er ook al vroeg bij. Ze is erg mooi geworden.
    Liefs Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook erg benieuwd wanneer de klokjes buiten weer boven de grond uitkomen, Jou sneeuwklokje is prachtig, ik heb helemaal weg van de Inspiree pakketjes Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je sneeuwklokje is een plaatje geworden Barbara, heb je het mutsje ook zelf bedacht of is dit origineel?? Tja, wanneer zouden ze weer te zien zijn die mooie sneeuwklokjes buiten, hoewel ik zelf denk dat de winter nog niet voorbij is ;-)))
    Fijne werkweek, groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van sneeuwklokjespopjes krijg ik nooit genoeg, ik vind deze ook weer een plaatje.
    Ik maak zelf wel altijd een neusje maar niet met een kraaltje maar door een paar steekjes over elkaar.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een liefje, mooi popje hoor. Ik zag hier in de tuin al wel de eerste puntjes boven de grond komen, zou soms haast dagelijks gaan kijken, maar dat werkt natuurlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje!

    En heerlijk toch om weer lekker voor jezelf tijd te hebben?
    Wie weet komen de workshops op een later tijdstip weer op je pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een liefje! Ik vind dit type popje ook erg leuk om te maken. Inspiree heeft ook erg leuke variaties bedacht!
    Af en toe schijnt het zonnetje al zo, dat het haast lente lijkt. Ik hoorde pas ook wat vogeltjes fluiten op een lente-achtige manier. Misschien als we allemaal aan de sneeuwklokjespopjes gaan, begint het in de aarde te kriebelen en komen ze van zelf1
    Groetjes van Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje.
    Ik vind sneeuwklokjes zo'n mooi teer bloemetje.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooo wat is ze mooi geworden! Ik heb de waarzegster van Inspiree liggen..ga ik toch binnenkort mee aan de slag! Ik vind de pakketen van Inspiree mooi en leuk. Weer een hele andere techniek. En ja ik kijk ook verlangend uit naar de eerste sneeuwklokjes.... Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze is heel mooi! Bij ons komen er al witte prikjes boven de grond nu de sneeuw weg is. Maar ik weet nog niet wat het zal worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gosh, ik had blijkbaar heel wat gemist vorige maand! Tot in't kort! Groetjes, Suzy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig sneeuwklokje is dit. Ik vind het gezichtje ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi popje en ja ik kijk ook wel uit naar de sneeuwklokjes, hoewel ik nog met de koek en zopie bezig ben.

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je sneeuwklokje is erg mooi geworden, goed idee om het steeltje met wol te omwikkelen !
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello!

    She is so sweet. Beautiful!

    Hugs,

    Barbara Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara