WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

woensdag 27 november 2013

Kleine kabouters



Uit het boekje 'Kabouters om zelf te maken' van Thomas en Petra Berger maakte ik deze twee lieve kaboutertjes. Ze zijn heel eenvoudig om te breien. Op de opleiding Handwerken zijn we op dit moment bezig met breien, vandaar dat ik enthousiast alles wat los en vast zit aan het breien ben! Op de pennen heb ik nu een ander kaboutertje, uit hetzelfde boek, en in mijn hoofd heb ik alweer de volgende: de vertelkabouter, ook uit hetzelfde boek. Scheepjes Soedanwol in 8 verschillende kleuren ligt daarvoor al te wachten!

Overigens hebben we op de laatste cursusdag stof geschilderd, ook erg leuk om te doen! Hieronder de resultaten.





Nu nog even bedenken wat ik van deze stofjes ga naaien ...

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk die kabouters! Ik heb hetzelfde boekje hier liggen van de bieb en wilde de loop- of vertelkabouter breien. Alleen nog even tijd vinden;-) Je stof is mooi!
    Groetje, Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schatjes die kleine mannekes en wat een mooie stofjes mmm..... daar kan je vast wel iets moois mee maken !!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, wat een lieve kabouters, echt heel mooi gemaakt! De pure eenvoud doet het 'm ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk zijn ze deze gebreide kaboutertjes ik ga eens kijken of ik het boekje kan vinden.....
    Ik kijk hier nog maar pas , maar wat een leuke dingen worden er gemaakt.....
    groetjes , marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om deze kaboutertjes weer eens te zien. Lang geleden maakte ik ze voor de herfsttafel en heb ze nog steeds.
    Wat voor verf heb je gebruikt voor je lap stof ?
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve en mooie kabouters! Prachtige kleur!
    Het prikkelt om het boekje tevoorschijn te halen en de pennen erbij te pakken!

    Hoe heb je de stof beschildert? Ben benieuwd wat het gaat worden.

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke kabouters en wat een goed tip. Ik heb het boek meteen gereserveerd bij de bieb. Bedankt!

    hartelijke groet,
    Lysbeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara