WARM WELKOM OP MIJN WEBLOG!

Wat leuk dat je de weg naar mijn weblog hebt gevonden! Op mijn weblog vind je de seizoentafel- en knuffelpopjes, de kabouters en de engelen die ik in mijn poppenatelier maak. Ook vind je hier een pagina 'Handwerken op de basisschool', waar leerkrachten een lesplan voor handwerken in groep 1 tot en met 8 kunnen vinden.

Let op: deze weblog werk ik niet meer bij!

UITVERKOOP: kijk snel op mijn pagina Te koop / for sale!

zondag 21 september 2014

Hoera! Herfst!

Als de zomer haast voorbij is 
staat de herfst al voor de deur. 
Dan krijgen alle groene blaadjes 
stuk voor stuk een nieuwe kleur.
Soms gaat dat een beetje langzaam 
elke dag een blad of twee. 
Als de boswachter eens tijd heeft 
helpt hij graag een handje mee. 
Hij staat urenlang te zwoegen 
met een verfbord en penseel 
en hij maakt de groene blaadjes 
rood, oranje, bruin of geel. 
Eindelijk het laatste blaadje 
nu zijn alle bomen klaar. 
En als straks de blaadjes gaan vallen 
harkt hij alles bij elkaar!



Vandaag is het herfst, dus eerst vanmorgen mijn seizoenentafel aangepast en daarna een heerlijke wandeling gemaakt met mijn hond door het bos. En elke keer maar bukken om iets op te rapen: beukennootjes, eikeltjes, 'helikoptertjes', mooie blaadjes ...

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk herfst! Ik ben ook druk bezig met de seizoenstafel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schreef vandaag in mijn schrift.....hoera het is eindelijk weer herfst...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er gezellig uit. Zo is het geen enkel 'probleem' dat de herfst is begonnen. Ik moet eerlijk toegeven, ik zou niet zonder seizoenen kunnen. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sfeervolle seizoenstafel weer (met die mooie boom!) Heerlijk die herfst toch!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Dank je wel!

♥ Lieve groetjes, Barbara

Thanks for leaving a message!

♥ Love, Barbara